למה חשוב לאכול דגים?

24 באפר׳ 2024

הם בריאים, מזינים, קלים מאוד להכנה ומחקרים גילו שהם אפילו יכולים למנוע סרטן. הנה כמה סיבות טובות להוסיף דגים לתפריט היומי שלכם.

כי הם עשירים ביוד

אם אתם רצים אל המגירה הקרובה, שולפים ממנה עט רנדומלי, בוהים בדיו הניגר ממנו ותוהים מדוע היוד הזה טוב לבריאות שלכם – אתם מוזמנים לחדול. בניגוד לדיו הזה שלא יעיל במאומה לבריאות שלכם, המינרל דיו הנמצא בשפע בדגי ים ובאצות נחשב לבריא במיוחד.

היוד חיוני לתפקודה התקין של בלוטת התריס, האחראית על חילוף החומרים בגוף, ייצור חלבונים, גדילה והתפתחות, בניית העצמות, פוריות ותפקוד המוח.

כי הם מונעים את סרטן הערמונית

גברים יקרים, אם אתם צורכים דגים באופן קבוע, וודאי תשמחו לשמוע על מחקר שנערך בשבדיה, המדינה הצפונית בה צריכת הדגים נחשבת לפופולרית במיוחד. המחקר השווה בין גברים שאינם אוכלים דגים כלל לבין גברים הצורכים דגים באופן קבוע, ותוצאותיו היו חד משמעיות: גברים שאינם צורכים דגים הם בעלי סיכון גבוה פי 3 ללקות בסרטן הערמונית.

כי הם עשירים באומגה 3

ישנן לא מעט חומצות שומן הנחשבות לחיוניות לתפקוד התקין של התאים בגופנו, אך הגוף לא יודע לייצר אותן בעצמו, שניים מהן נקראות DHA ו- EPA.

מה עושים? פונים לעזרה "מלאכותית". בדגי ים, בייחוד בדגים המצוים במים עמוקים, כמו מקרל, סלמון, הרינג, קרפיון, בקלה או בס, יש שפע של חומצות שומן חיוניות העונות לשם אומגה 3.

חומצות השומן אומגה 3, שאינן מכילות שומן רווי, נהדרות לאנשים בריאים, אך גם למי שחולה במחלות לב או כלי דם. מחקרים רבים הראו כי צריכה קבועה של אומגה 3 מסייעת למניעת מחלות לב, להפחתת כולסטרול עודף, לתפקוד התקין של המוח ולהורדת הסיכון ללקות בשבץ מוחי.

כי הם מעולים לדיאטה

גברים, נשים, וכל מי שרוצה לשמור על הגזרה ועדיין לצרוך מאכלים טעימים – הסכיתו ושמעו. אחד היתרונות הבולטים של הדגים הוא שיש לא מעט מהם הנחשבים לרזים במיוחד, כמו למשל הבקלה, מוסר בריכות, סול, אמנון או קרפיון, ולכן ניתן לשלבם בדיאטה ועדיין ליהנות מתפריט דל קלוריות ועשיר בויטמינים, חלבונים ומינרלים.

לא משנה איך אתם אוהבים את הדג שלכם – תהיו בטוחים שאם תצרכו אותו על בסיס קבוע, תוכלו ליהנות מכל הטוב הבריאותי שהוא יעניק לכם, בתוספת טעם מצוין.