יש לי יום יום דג – כך גדלה בשנים האחרונות צריכת אכילת הדגים בעולם

28 במרץ 2024

משחר ההיסטוריה נהגו בני האדם לצרוך דגים. מהאדם הקדמון, דרך מסורות עתיקות ועד לימינו אנו – דגים הם חלק בלתי נפרד מהתפריט האנושי. בשנים האחרונות עלתה הצריכה של דגים ברחבי העולם באופן משמעותי. מה הם הגורמים לכך? הנה סקירה קצרה על מגמות אכילת הדגים בעולמנו המודרני.

1. מודעות גדולה יותר לבריאות וטריות

כשהתפריט נעשה בריא יותר, המודעות לבריאות הופכת לחלק בלתי נפרד מהיום יום של כולנו ולא מעט אנשים ברחבי העולם מעדיפים לזנוח את הג'אנק פוד המנחם לטובת מזון בריא יותר – אין זה פלא שגם צריכת הדגים עולה. בעשורים האחרונים רבים הם האנשים המעדיפים לצרוך מזון בריא יותר, טרי וכזה המיוצר בסטנדרטים גבוהים. דגים הם כמעט מאכל על, כזה הטומן בחובו לא מעט ויטמינים, מינרלים, אומגה 3 ועוד הפתעות חיוניות לבריאות שלנו, וככל שהמודעות לכך עולה, כך רבים הם המאמצים דגים מסוגים שונים לתפריט היומיומי שלהם.

2. טכנולוגיה מתפתחת

חוות לגידול דגים או בריכות דגים מלאכותיות הן אחת ההמצאות הגאוניות ביותר הקיימות, ואחד מהפיתוחים שהצעידו את הטכנולוגיה כמה עשרות צעדים קדימה. בתנאים מלאכותיים המדמים את תנאי המחיה הטבעיים של כל דג, ניתן לגדל כל דג שהוא לפי התאמה של סוג ומקום – מבלי להזדקק לייבוא ממדינת המקור. הטכנולוגיות המתקדמות הללו מאפשרות שליטה מלאה בכמות הדגים המיוצרים, באיכות המצוינת ובהבאת חומר גלם מעולה לכל אדם, בכל מדינה.

3. קל יותר לשנע דגים טריים בעולם

כשהדג שלנו מתחיל את מסעו בעולם בנורווגיה, ממשיך אותו בסקוטלנד, עובר לסרי לנקה, צ'ילה, הודו או צרפת ומסיים את מסעו בסופרמרקט שליד הבית שלנו – אנחנו מבינים שהעולם הזה הופך להיות מקום קטן. מאוד.

הגלובלזיציה הפכה את העולם כולו לכפר קטן, ואחד הענפים שהיא הותירה בהם את החותם הגדול ביותר הוא ללא ספק ענף הדייג. הסכמים שונים שנחתמו עם ראשי ענף הדייג בכל העולם והעובדה שהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר, איפשרה לשנע בקלות ובמהירות דגים בכל רחבי העולם, תוך הקפדה על טמפרטורה מבוקרת וייבוא דגים טריים ומשובחים – מסין, נורבגיה ואפילו צ'ילה – היישר אל הצלחת שלנו

4. סושי, רבותי, סושי!

אצל היפנים הוא מככב כבר כמה אלפי שנים, אך אל העולם המערבי הוא פרץ בסערה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. הסושי המגולגל שכולנו אוהבים לאהוב, החל את דרכו בארצות הברית, ואט אט כבש את העולם כולו – גם את ישראל הקטנה שלנו. כיום נראה שאין עיר שנבקר בה מבלי להיחשף למסעדת סושי כזו או אחרת. הכנת הסושי מבוססת על דג נא או מעושן מסוגים שונים, כשאחד הפופולריים שבהם הוא הסלמון הטרי. מאז שנכנס לשוק הישראלי, לא מפסיק דג הסלמון לככב בצלחות שלנו – בסושי, כנתח פילה עסיסי או באינספור תצורות אחרות. הטעם הנהדר שלו, האיכות המעולה והעובדה שהוא קל להכנה וזמין כל כך הם רק חלק ממה שהופך אותו לפופולרי כל כך – בתוך הסושי או מחוצה לו.

כך או כך, הדגים שבסושי גורפים לא מעט אחוזים מתעשיית הדגים העולמית, ומציבים את המאכל היפני הלאומי אפילו לפני הפיצה במד הפופולריות! על פי נתוני האתר "Statistic Brain", ביפן בלבד ישנן כ- 45,000 מסעדות סושי ומחוצה לה לא פחות מ-16,000 מסעדות סושי הפרושות ברחבי העולם.

אנחנו בזנו דגים מאוהבים בדגים כבר עשרות שנים, ומזמינים אתכם להצטרף לחגיגה שכולה טריות, טעם עשיר והמון בריאות.